Η ρωσική πρωτοπορία στις εικαστικές τέχνες

Βασίλι Β. Καντίνσκι. Καζιμίρ Σ. Μαλέβιτς. Κωνσταντίν Σ. Μέλνικωφ.
 Βασίλι Β. Καντίνσκι  Καζιμίρ Σ. Μαλέβιτς   Κωνσταντίν Σ. Μέλνικωφ
kantinski1. Μαλέβιτς-το-μαύρο-τετράγωνο. Αρχιτεκτονικό-κτίσμα-Μέλνικοφ.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Ρώσοι καλλιτέχνες δεν ξεχωρίζουν τόσο πολύ ως ζωγράφοι, αλλά ο Καζιμίρ Μαλέβιτς είναι αρκετός για να αναγνωριστεί η ρωσική συμβολή στον πολιτισμό. Ένα μοναδικό γεγονός για τη σύγχρονη τέχνη ήταν όταν το 1915 ο Μαλέβιτς ζωγράφισε το «Μαύρο τετράγωνο», ένα έργο το οποίο έγινε σύμβολο της παγκόσμιας πρωτοπορίας στη ζωγραφική. Η έμπνευσή του αυτή άσκησε επίδραση σε όλα τα ρεύματα της τέχνης και όχι μόνο σε εκείνο των γεωμετρικών αφηρημένων μορφών. Ο Μαλέβιτς εισήγαγε την έννοια του «κάνε γεγονός τέχνης αυτό, το οποίο δεν πέρασε από το μυαλό κανενός άλλου να κάνει πριν από σένα», η οποία ενέπνευσε αργότερα και άλλους εικαστικούς της Δύσης.

Επίσης, ο Βασίλι Καντίνσκι, πασίγνωστος αυτοδημιούργητος καλλιτέχνης, και ένας από τους πατέρες και θεωρητικούς της αφηρημένης ζωγραφικής.

Στην ίδια κατηγορία εντάσσεται και ο τρίτος μεγάλος εκκεντρικός της ρωσικής πρωτοπορίας, η οποία γνώρισε την άνθισή της μερικά χρόνια πριν την επανάσταση του 1917 και έσβησε λίγο μετά την ολοκλήρωσή της. Ο Κονσταντίν Μέλνικοφ έχει αναγνωριστεί ως ο μεγαλύτερος ρώσος σχεδιαστής-αρχιτέκτονας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 ήταν ο πιο γνωστός αρχιτέκτονας της Μόσχας. Ως το 1936 έκτιζε συνεχώς και κάθε κτίριο που σχεδίαζε αποτελούσε ένα νέο πείραμα, προκαλούσε μεγάλη αίσθηση χαρίζοντάς του δόξα και αναγνωρισιμότητα.